Nadat we er door middel van veldonderzoek achter waren gekomen dat we data moesten gaan meten op langer termijn, ten opzichte van real time data analyseren, konden we beginnen met het nadenken over een design van de interface. Ieder groepslid heeft vervolgens een eigen design gemaakt zodat we deze vervolgens konden vergelijken met elkaar. Voor mijn UI design heb ik me laten inspireren door een zogenoemde spanningsmeter die Studentplus hanteert om stressniveau’s bij autistische mensen uit te beelden, door het te koppelen aan kleuren. Dit kleurgebruik heb ik ook in mijn design terug laten komen.

Omdat we data van een langere periode moeten meten heb ik ook een weekoverzicht opgenomen in het design. Ik heb er bewust voor gekozen om de X as niet langer dan een dag te maken, omdat het anders niet makkelijk meer terug te koppelen is aan de praktijk. 

Lees het verslag van versie 2: link

Reflectie leerdoelen

Executie concept:

Met dit prototype/design laat ik zien dat ik me bezig heb gehouden met het afstemmen van het design op de vereisten vanuit het concept. Zo heb ik geprobeerd een interface te designen die rustig en overzichtelijk oogt, die een docent zo gemakkelijk mogelijk een patroon kan laten herkennen, wat overingens ook voorkomt uit een van onze userstories.

 

 

Leave a Reply